Söndag...

Jaha, då var detr söndag igen :/ Bara 2 dagar kvar till skolan börjar :)
Blev väckt klockan 8 av en liten Izak som inte ville sova längre, gick ut och kissade han och gav han mat sen gick mamma och pappa ut och gick morgon promenaden men han.

Går in och lägger mig i min goa säng igen, sista sovmorgonen innan skolan. Men fick inte sova längre än till halv 11.
Då vaknar jag av att Simon (katten) sitter utanför fönsret och kraffsar på fösnterbläcket samtidigt som han jamar högt. När jag drar upp rullgardinen och öpppnar fönster mer så ser jag Simon sittandes med ett blodigt bakben, blir till att lyfta in han snabbt och försöka få han lugn. När han lugnat ner sig lite försöker jag titta på benet, men de går inte han har så ont så att han bara skriker och spänner hela sig. Ringer till mamma, för dom får skynda sig hem. Efter det blir det till att ringa till veterinären och bäställa en tid. Är där  klockan 12 och hos veterinären ger dom honom lugnande och rakar bakbenet. Det visar sig att han har bliviti biten av en annan katt och denna katten har tuggat i benet så han har 5 st gypa bitsår. Nu blir de inhomhusvistelse, antibiotika, smärtstillande och att ha tratt på sig i 1 vecka, stackars Simon :(


 Simon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0